Service dienst

Indien u met problemen zit of technische vragen kan u ons altijd contacteren op het service nummer of via mail. Eventueel kunnen onderstaande vragen & antwoorden u al helpen.

Service Bike
Tel: 051 42 30 17

Service-bike@hotmail.com

 

Er branden maar 4 lichtjes achteraan de batterij? Laadt mijn batterij dan niet volledig op?  Achteraan de batterij zijn 5 lichtjes voorzien. De eerste 4 lichtjes tonen aan in hoeverre de batterij volgeladen is. Het 5de lichtje brandt enkel rood en dit indien de batterij volledig leeg is.
De display werkt niet.  1. Controleer of uw batterij opgeladen is en goed in de bagagedrager zit.2. Zorg ervoor dat het batterijslot gesloten is wanneer u fiets. Zo vermijd u dat de batterij tijdens het rijden het contact met de fiets verliest.
Het voor- of achterlicht van de fiets werkt niet.  Controleer of de batterijen nog intact zijn en vervang indien nodig. Voor eerste gebruik moet er een plastic clipje uitgetrokken worden.
De display geeft een E-errorcode aan. Neem contact op met de hersteldienst.
De display geeft een LU-code aan.  Schermbatterij is leeg.Dit kan eenvoudig verholpen worden. De batterij van het scherm moet vervangen worden. In dit scherm wordt een batterij met het type CR2032 gebruikt. Maak het scherm los van het stuur, schroef deze open en vervang de batterij. Stel na het vervangen van de batterij de tijd opnieuw in.
De lader geeft een groen lampje aan, maar de batterij is nog niet opgeladen.  Zorg bij het opladen er steeds voor dat u eerst de lader aan de batterij aansluit vooraleer u de lader in het stopcontact stopt.
Mijn fiets heeft een kleinere actieradius dan vermeld.  De actieradius van uw fiets werd gemeten in ideale weersomstandigheden, op vlakke ondergrond en met een persoon van ±70kg op de middelste assistentiestand.Door volgende redenen kan dit dus variëren.-          Tegenwind-          Heuvelachtig parcours

–          Gewicht van fietser

–          Ingestelde assistentiestand.

–          De bandenspanning

 

-Hoe weet ik dat mijn batterij volledig opgeladen is? Wanneer de batterij geladen is kunt u dit zien aan de hand van een groen lichtje op de adapter en 3 groene lichtjes op de batterij.
-Als ik een platte band heb kan ik die zelf herstellen? Ja u kunt uw platte band zelf herstellen. Vermits u de motor gemakkelijk kan loskoppelen zonder dat het systeem word gereset.
-Waar kan ik onderdelen voor mijn fiets bestellen? U kunt onderdelen bestellen via Service Bike. Zowel via mail als telefonisch.
-Ik ben mijn fietssleutel kwijt, wat nu ? U kunt de sleutel zelf niet vervangen daarom krijg u ook een reserve sleutel. Indien u deze ook verliest moet er een nieuw slot geplaatst worden. Daarvoor moet u bellen naar het service nummer.

Share This: